refresh

Jag kanske borde göra nåt fränt tänkte jag. Ett blogginlägg kanske skulle vara på sin plats. Ni förstår, att det är ju så jäddra mycket att stå i stundtals, så livet får prioriteras om lite. Just nu är jag mitt i en "ledig-men-ändå-inte"-period. Vi har ingen match på tre(!) helger. Vad passar då bättre än tentatid och jobb, som dessutom har fått sin prägel tack vare den stundande Melodifestivalen. Och jag säger som så, så har jag det sagt, att det i vilket fall som helst är skönare att jobba i t-shirt än i skjorta. Som tur är planerar jag in lite andra sköna saker i min tomma kalender those days. I söndags tog jag med H och H på Trassel. Jag tror de gillat! I helgen vankas det 6-årskalas. Jag tänkte också lite på om jag skulle återinföra "dagens kaka"-projektet.
Dagens kaka: Jessica och jag investerade (det gjorde vi faktiskt) en arraksboll till 10-fikat, kaffet smakade godare än på länge. Lite konstigt att det billigaste kaffet på skolan också är det godaste. Förresten har jag fastnat lite för jobbets cappuccino, som även nämnts som "stans godaste". Åter till investeringen. David dricker nämligen inte kaffe, och när Jessica också var med och hängde med oss idag behövde han inte ens följa med och köpa mitt, men är ganska svag för arraksbollar. Detta slutade i att han också köpte sig en, fast direkt efter lunch (som enligt min kostmedvetna sida ju faktiskt är ett bättre alternativ), och åt INTE upp hela. Snacka om INTE-investering.
Jag bjuder på min nya fb-bild. Jag tog den innan en mycket trevlig kväll för några veckor sen. För bara en liten stund sen fick jag nämligen ett sms av min bror: "Namn såg din bild på fb. Hon trodde du var ett år äldre än jag". Börjar vänja mig vid det gråa håret.
Dagens låttips är First Aid Kit med When I grow up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0