Gårdagens okaka och dagens kaka

Jag tror jag behöver berätta om vad som hände innan vår match igår. Vi har några speciella män i min (jag säger "min" efter snart ett år) förening, och en av dem kallar sig "matchvärd". Det är en himla fin tanke, men jag vet inte..det är division 2 vi spelar i, och när vi inte ens kan bjussa på lite musik under uppvärmningen (eftersom ingen visste vilken rätt knapp var, förrän efter matchen - tack Gurra, ringer dig direkt nästa gång!) känns det kanske lite...överdrivet med ett minutschema om vad som ska hända fram till matchstart. I vilket fall som helst, efter vår sedvanliga matchgenomgång hade tjejerna gått iväg för att byta om och lika sedvanligt gick jag och K igenom hur de kändes (vilket under hela säsongen visat sig betyda en del...). Efter några minuter kom ovannämnde matchvärd in i rummet, och rakt ut ställer frågan "oj, tar tjejerna så hårt på dig att du har blivit gråhårig?". Jag blev ganska ställd, men ingenting jämfört med vad K blev, och svarade "det har jag varit sen jag var 14, så det beror nog inte på dom det serru". Pinsam tystnad uppstod. När han gick ut pekade jag finger åt honom. Egentligen blev jag ju inte arg, för jag är medveten om och har faktiskt inga problem med att mitt hår numera är mer grått än brunt, men jag blev irriterad på vem det kom ifrån, för som Krister sa så är det "kanske inte nåt man säger till nån man inte känner". I efterhand kom jag på att jag skulle sagt att om det skulle bero på nån i den här föreningen så skulle det vara honom. Fet okaka till dig "matchvärden"!

Dagens kaka går till dagens födelsedagsbarn: farfar och Heidi! Farfar blir 81 och Heidi blir 6. Fatta att tösa börjar skolan till hösten. Och att hon faktiskt bara var 3,5 år när jag började känna denna underbara lilla varelse. Som Emma sa, så har jag varit en ganska stor del i både hennes och Håkans liv. Dessutom har ju även deras lillasyster börjat acceptera "kusin Anna" nu, och därmed inte börjar grina så fort hon ser mig utan istället bjur på ett skratt lite då och då. Jag gillert! Grattis till er, mina favoriter, farfar & Heidi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0