humor?

fyra minuter efter att jag la ut en status om morgondagens idreresa, la min forna gymnasieklasskamrat ut en status om en heldag i hestra. låt oss göra en jämförelse:

IDRE;
41 nedfarter
30 liftar
största fallhöjd; 304m
längsta nedfart; 2,8 km
total pistlängd; 28 km
nuvarande temp; -12°
HESTRA;
10 nedfarter
8 liftar
största fallhöjd; 150m
längsta nedfart; 950m
total pistlängd; 2,7km
nuvarande temp; -2,7°

tror det räcker så faktiskt. hagge kommer ändå börja prata om alperna. neeej, idre är inte chamonix men var i alla fall först i europa med fyrstolsliften:)



Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag säger Idre, men dock inte grattis än, dock att det snart är nära men inte tillräckligt! ;)

2010-01-15 @ 22:33:48
URL: http://askenberg.blogg.se/
Postat av: Hagge

haha, måste erkänna att min första tanke var att skriva ner motsvarande siffror för St Anton, dit vi ska senare i vår.. nu skiter jag it'... måste dock säga att jag föredrar Hestras nuvarande temperatur :) sen har du ju högre fallhöjd i förhållande till pistlängd, så man skulle ju kunna säga att man föredrar Hestra pga pistvinkeln, men nu vet jag ju att chocken finns i idre så kan inte riktigt använda mig av det argumentet.. men om man bara kollar på siffrorna så går det ju att argumentera mot Idre i det fallet...



hoppas du har trevligt :)

2010-01-18 @ 01:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0