walkie talkie

har just kommit hem från granmyrsgatan där barnen fortsätter att leverera. skulle gratta en av två februariflickor, men det var bara den ena hemma och hon fyller inte år idag. i vilket fall som helst, heidi och jag testade hennes nya walkie talkies (säger man så?), hon var dock inte på det klara med att jag hörde hennes skrik ändå, då det endast var en halv vägg mellan oss. dessutom berättade pelle att han och håkan skottat snö och gjort en riddarborg häromdagen. när pelle sa att de gjorde en "mur" envisades håkan med att säga "bur" x antal gånger, innan han lägger in den..."bur rimmar på mur". skön unge, ja.

första filipstadsvistelsen 2010 började idag. gick bra. dock blev jag återigen påmind om varför jag valt att undervisa på gymnasiet..träffade idag en åk6:a, och de va tamejfan helt galna. första kommentaren "vet du om att du börjar bli gråhårig". haha, jävla unge!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0