nääääeeej, jag ä'nte bitter

muskelminne: muskelminnet gör att du, exempelvis vid skada, ändå har ett eget lexikon över hur rörelser utförs.

troende: hagge påstår att han inte är troende, men att en präst kan säga att hans synder är förlåtna och att han då känner sig "lugn och harmonisk". jag hävdar att han visst är troende, han tror ju på prästen. han menar att man gillar att lägga över ansvaret på en annan person, i det här fallet prästen. att det leder till att man inte behöver bry sig mer, kan lämna det bakom sig. jag hävdar fortfarande att han tror på prästen. han säger själv att han tror på det som gynnar honom. prästen. summan av kardemumman: prästen är hagges gud. hans liv är religionen.

fotosyntes: fotosyntesen sker i växters blad. när solen skiner på dem bildas kolhydrater av vatten och koldioxid. under den processen frigörs syre, som vi andas in.

jag vet att du hade väntat dig nåt annat hagge. följdfrågor mottages helst på fb.

Kommentarer
Postat av: sofi

prisa gud!

2010-04-10 @ 13:01:05
URL: http://letarefterframtiden.blogg.se/
Postat av: Hagge

tro är ett starkt ord och fotosyntesen är värdig en längre redogörelse :) hade förväntat mig lite mera matnyttighet ang. muskelminnet också, men det visste du nog redan.

2010-04-12 @ 14:17:58
URL: http://leburque.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0