granmyrsgatan is the shit

i tisdags var jag på granmyrsgatan. lämnade påskägg, ritade glasstrutar, läste barbapapa för heidi, sa godnatt till håkke och avslutade med mästarnas mästare och fotboll. ungefär såhär lät det när jag klev innanför dörren, som heidi öppnade.

jag - hej
heidi - hej
jag - sitter ni och äter?
heidi - nä, jag tittar på "titel"
heidi - å vet duuu (heidis favoritfras), jag kan torka mig själv när jag varit på toa. när jag bajsat också!
jag - nää, du är ju stor tj..(blir avbruten)
heidi - PAPPAAAAAAAA, det är din kusin anna!

söta onge.

igår var jag i hagfors. eller som de själv säger, hagfôrs. det var rätt roligt när de skrek "hagfôrs-klappklappklapp-hagfôrs-klappklappklapp" måste jag säga.

på tal om hagfôrs berättade även pelle om en av sin elever som nu, såhär lagom två månader innan studenten, blivit medveten om att man kan läsa på inför ett prov. häromdagen var hans kommentar två minuter innan provet när de släpptes in i salen "ahaaa, äre såhär det känns när man läst på till ett prov. att det känns som man faktiskt kommer klara det". lägg till lite hagfôrsdialekt på det.

själv försökte jag plugga på uni idag. efter god pannbiffslunch på teachers upptäckte vi att biblioteket stängde 15 för att det är skärtorsdag? lite hann vi få gjort. man ska tusan plugga med karlar, blir inte så jäkla mycket tôl då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0