38,7

man ska aldrig ropa hej för tidigt... inatt svettades jag så kopiösa mängder att jag funderade på om min kroppstemp var nere under 30. visserligen hade jag ingen feber i morse, men riktigt så lågt visade den inte. mamma och jag bestämde igår, jag är bara 23 år när jag vill vara det, att jag skulle försöka komma till vårdcentralen på morgonen så de fick odla lite på det som finns i min hals. efter lite bök fick jag komma till den vid skolan där det konstaterades att jag inte hade streptokocker och glad ihågen gick jag till skolan med lite hes röst, men ingen feber och ingen halsfluss. momentet vi går igenom i skolan just nu får man nämligen bara missa 4 tillfällen av för att inte behöva göra om något nästa år, vilket känns onödigt så in i hundan. själv har jag missat nästan 2, ena gången för att jag skulle och bli petad mellan bena och andra gången idag, när jag skulle bli petad i halsen. så halsfluss vore med andra ord mindre lämpligt. nu ska jag istället, vilket känns sådär, "vara lugn, dricka vatten och dricka varm dryck" resten av veckan. kuuuuul med tanke på att det är heldag med innebandy imorrn på schemat. och inte nog med allt detta..så har jag nu 38,7. röv.

och just nu skulle jag vilja att min lilahåriga lilla mamma var här och serveade mig med världens godaste pannkakor, för jag blev sjukt sugen och vet inte om jag orkar steka själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0