filantroperna -o9

i'm back! en gång mattila, aldrig mer mattila. men vi hade ju i alla fall tur med vädret.

ett axplock:

    
   
    

1. jag & emma redo att dra iväg. 2. ylva (tallskog) och maria traskar iväg. 3. viggan, hade näst godaste vattnet på vägen. 4. tysketorp, där spenderades andra natten. 5. paddling i grymt väder. albrecht är inte min klasskamrat, han är min lärare och har berättat mycket(!) om johan, 6. framme i johola, sista stoppet innan vi var tillbaka i mattila. 7. josefin, vanrdingens kämpe i mina ögon! 8. i väntan på den sista måltiden. 9. korvgrillning första kvällen på brännberget. 10. i början av andra dagens vandring. 11. vårt vindskydd andra natten. 12. mutti och fläsk med välförtjänt zlatopramen sista kvällen som spenderades i mattila, sjukt gott! (men ska nog inte berätta vad det är...)

filantroperna -o9


Kommentarer
Postat av: Hagge

ser ju grymt fint ut! en rolig sak när du skriver mattila är att jag har en på jobbet som heter mattila i efternamn, så jag får helt andra associationer när jag läser, haha.. lät mig dra en kort och väldigt väl beskrivande story från kollegan..



vi sitter vid bordet och diskuterar en tävling som hålls på jobbet där man ska äta så lite socker som möjligt. mattila diskuterar alternativa tävlingar som också bygger på att man ska bli hälsosammare och gå ner i vikt, och utbrister efter en stund denna briljanta kommentar: "vi borde ha en BMI-tävling. då kan man vinna både genom att gå ner i vikt och genom att bli längre"

2009-09-12 @ 15:09:18
Postat av: anna

HAHAHA, heter han det i förnamn? sjukt kul story. den ska du ha cred för! hade han nåt bra tips på hur man blir längre tar jag gärna emot dem!:)

2009-09-13 @ 19:14:55
URL: http://dagenskakaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0