next stop: spångbergshallen

igår jobbade jag igen. några muppkunder var inne i vanlig ordning, bland annat två småtjejer och en gubbe. nej, det är inte okej att plocka en påse full med lösgodis å dra därifrån. och nej, jag har ingen aning om vad våra konkurrenter tar för priser för uthyrning av lastbilar och skiter fullständigt i det. dessutom struntar jag också i om du inte använder lastbilen under 14 av dygnets 24 timmar, korttidshyran är fortfarande bara upp till 4 timmar.
jaja. idag har jag söndagsfikat med angela. det var mysigt. undrar när man ska få se solen igen, börjar bli trött på äckliga november.
hans gav mig sovmorgon imorrn. bra början på veckan. på tisdag ska sop granska mig in action. kan bli intressant, speciellt med tanke på att det är en yrkesetta med bara killar som jag aldrig har träffat jag ska undervisa.
ibland går det inte sätta ord på sånt som händer. det är nåt sånt jag känner.
nu kom jag att tänka på första gången jag skulle åka till filipstad. för att inte vara helt lost när jag kom dit tänkte jag att jag skulle kolla upp var skolan respektive resecentrum låg. jag hittade något dokument om "nya resecentrum" och tänkte att det var som i alla andra städer, att man rustade upp sin busstation. mäkta förvånad blev jag när jag klev av bussen och stod framför världens risigaste busstation. ja, har nog aldrig sett nåt värre faktiskt. men faktum är att jag gillar filipstad. trots den äckliga busstationen och alla fula hus. för jag gillar magasingatan och vattnet genom stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0