konstigt vaaa?

i morse fick jag skjuts till filipstad. gött, några minuter i sängen extra innan pappa ringde och väckte mig. min kursledare, även kallad sop, skulle nämligen ta en titt på mig in action. det blev en konstig förmiddag. när vi kom fram till filipstad och han sagt några gånger hur bra jag verkade ha det med lokaler osv. träffade vi hans, min grymma handledare, som berättade att en elev gått bort under natten efter en bilolycka dagen innan.
i klassen jag skulle undervisa fattades några tjejer som kände den omkomna tjejen men i övrigt flöt det på bra. började med ett kort teoripass kring prestationstriangeln och kost. när vi sen skulle ut och köra "på riktigt" i hallen hann jag med att börja sätta upp näten och en kort instruktion kring fingerslag innan vi fick gå till aulan för information och tyst minut.
tjejen som dog har jag träffat vid ett fåtal tillfällen men mindes henne direkt när jag hörde namnet. konstig känsla.
sop's besök i filipstad blev alltså inte riktigt vad vi hade tänkt oss. men som han sa, det är sånt som kan hända på en skola. under fikat blev det mest snack om gih, där både hans, britt (som för övrigt var klassis med svennis) och sop gått, och så mycket om mig som lärare sades inte. men de sa att de va nöjda med mig, så det får väl klassas som bra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0