jag är varken hjälten eller boven, jag är bara lite lost

då vare helg! jalle fall om man är idrottslärarstudent. visserligen ska jag jobba natt både imorrn och på lördag. men ändå.

gårdagen var minst sagt spännande. kursens hittills bästa föreläsning gick av stapeln innan det blev lite lasagne och friidrottsträning i den snart 23 år gamla våxnäshallen, en av sveriges äldsta friidrottshallar. ska lägga in en liten notis om att vi är riktigt duktiga på friidrottshallar i sverige. vi har ett drygt trettiotal medan norge och finland har typ 1 var..

i vilket fall som helst. först fick vi sprinta lite med claes. här handlade det inte om att kuta 60m så fort man bara kunde, utan nu skulle vi springa med rätt teknik..jo tjena! för att inte tala om startblocken. riktigt roligt var det jalle fall och claes tyckte jag hittade en fin teknik. jag tyckte att det va synd eftersom det ändå inte finns nån snabbhet. vi fick även springa med vikter vilket var tokjobbigt, men även det kul..aa friidrott är kul!

när vi var färdiga sprinters fick vi byta mellan grupperna och istället ha ulf som lärare. där började vi med häcklöpning och dess teknik. när jag tillslut fick med armarna gick även det bra. efter det fick vi gå vidare till sandgropen för lite längdhopp. efter att ha peelat höger smalben ordentligt skulle vi lära oss att hoppa upp-hänga kvar-landa. vid mitt första hopp släppte jag ner fötterna lite tidigt och såg att ulf var på väg att säga något. istället sa jag, precis när han öppnade munnen, "för tidig landning, alldeles för tidig landning". då klappade han mig på axeln och sa "bra analys".

den där ulf var annars en festlig karl. över längdgropen hängde något som såg ut som en romersk ring och nån frågade varför den hängde där. på sin skönaste värmländska svarade han att det var ett redskap stavhopparna använde sig av för att träna upphopp. sen fortsatte han och berättade "vi hade en tjej för några år sen som hoppade stavhopp, k****** b****, som kom hit och tränade, så då fick vi ju köpa in en massa redskap. sen fick ju hon för sig att sluta direkt så nu har vi allt här ändå. det hade varit trevligare om hon hängde där"

som avslutning blev det att springa stafett. 1500m var den totala sträckan för vardera lag, och som mål skulle vi slå claes (som är en av sveriges bästa på 1o ooom genom tiderna) personliga rekord på samma sträcka. vi lyckades inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0