hello mrs. van de kamp did you clean the whole kitchen and drink all the wine? hello saferide, can you give me a safe ride back to sleep?

volleybollturneringen idag blev en spännande historia men de favorittippade pôjkera i nv3 stod emot pressen med nv2, utklädda till turtles i bästa gröngölingshaggeanda, vann på tjejsidan. själv blev jag utvald till sekretariatansvarig (läs: "närspelarvinästamatch-svararn").

idag regnade det inte på vägen hem, första gången den här filipstadsperioden. trevligt. fick ju se molkom i någorlunda dagsljus. - "va äre som luktär" - "dä ä brukät".

och på indirekt tal om pölsa. på lördag vankas det julbord med underhållning av starboys. som jag längtar! förresten sa nån att det är en månad till julafton idag. nån som bryr sig? inte jag.

imorrn har jag planeringsdag vilket innebär att jag blir kvar i karlstad. så jag funderar på att lägga upp min dag enligt följande: 1. sovmorgon (det vill säga längre än 05.45) 2. skriva lite kompetensjournal 3. dansa lite linedance i förberedande syfte för torsdagens lektioner 4. baka lussebullar & pepparkakor 5. besöka granmyrsgatan

kanske skulle blivit lärare i svenska ändå..idag rättade jag en av de andra idrottslärare. "simmning" stavas faktiskt med ett "m". vad jag tycker om särskrivningar redogjorde jag redan vid vårt första möte.

eftersom min handledare ska på fackmöte (uttalet blir faktiskt rätt roligt) hela torsdag och det är studiedag på fredag (vilken jag verkar få ledigt från) avslutade vi dagen med en fika på café huset. så stod det. trots särskrivning var det ett mysigt café, troligen det mest moderna de har i filipstad. om det har nåt med vill säga. eller jo, det har det. fördet var diskussioner om vi skulle dit eller till margits café. bra val. jag gillar att de uppskattar och förstår min humor. britt sa att vi skulle ta ett fönsterbord. utan att tänka mig för svarade jag "om det mot förmodan skulle hända nåt utanför eller?". en kvart senare gick stans fyllo förbi, alltid nåt.

sourcream&onionkryddade cashewnötter smakar helt otroligt ba.

Kommentarer
Postat av: perry

jag bryr mig icke heller om att det är en äckelmånad kvar. förresten köpte jag min första julklapp idag. ÅNGEST!

2009-11-24 @ 19:51:23
URL: http://pertan.blogspot.com
Postat av: Hagge

kom ihåg att du ska köpa fler och skriva rim till alla :D

2009-11-25 @ 08:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0