åren gick och vi sprang ikapp, bort till skivaffär'n. fyrtifem varv vi snurrade runt, tre minuters värld. jag minns den dan jag blev kär, min storebror spådde besvär, så skönt besvär. min bror och jag vi har kramats av samma mamma.

jag ska få ytterligare ett kusinbarn. heidi ska bli storasyster och håkan ska bli storebror. heidi har redan klargjort att hon kan gå med på att hålla bebisen men inte byta bajsblöja - det får håkan göra. håkan som i sin tur redan klargjort att när han blir storebror ska han stå upp och kissa, och ta bort stödhjulen på cykeln. måste älska de där ungarna! hade dessutom en liten geografilektion med heidi som lärde mig att ålarna kommer från mexico. sen tyckte hon att jag skulle natta henne innan jag gick hem idag, men bara om jag lovade att säga "i love you".

vi började också prata om innebandy då pelles lärarlag hade vunnit skolturneringen förra veckan. tilläggas ska att hagfors har ett rek-stämplat innebandygymnasium. i vilket fall som helst, var tvungen att ta upp min första elitseriematch. det var ibk lockerud som tog emot succé hemma i vadsbohallen. häftigt vare, med blinkande lampor och rök när de sprang in. hemmalaget kastade ut kepsar i publiken och självklart hade pelle spanat ut vart vi satt, och kastade en till mig.

ikväll ringde min kära farmor, den enda som officiellt får kalla mig "gumman". hon hade bakat lussebullar, vilket jag avstod idag. regnet öste ner och jag diskuterade med mig själv om jag skulle ge mig ut och handla. jag gjordet inte. får se när det blir av. om inte annat så vet jag vad som står på bordet när jag kommer till torgvägen nästa gång. och jag längtar dit.

en annan av dagens konversationer:
heidi (efter att ha ätit en clementin) - måste jag tvätta mig?
emma - nej, det behöver du inte
heidi - får jag svininfluensan då?

och så jenny då. och sofi. er längtar jag också efter.
är han grym eller är han grym då, den där robin söderling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0