vatten, vatten, bara vanligt vatten...

idag har det varit en större vattenläcka i finspång. det är här det händer. en nisse på tekniska verken uttalade sig och sa först att mellan 1/3 och 1/2 finspång var drabbade. senare berättade han att de på nyhem var värst drabbade. hm. väldigt svårt för mig att förstå...antingen har man vatten - eller så har man det inte, eller?

på min lediga dag har jag gjort allt för att slippa göra något. åkte till farmor strax efter nio där jag inledde med frukost, som följdes av fika, som följdes av lunch med tillhörande efterrätt. när farmor&farfar släppt av mig blev jag upplockad av mamma så vi kunde forsla vatten till sonkan, vilket gjordes i bland annat saltgurkehinkar. förstår inte alls varför de andra vid tanken tittade så konstigt på mina hinkar?! följde med till sonstorp där jag fick träffa morfar och senare även cissi&fredrik med kidsen. antal räknade "annaaaaa" från noras mun: 246 (då slutade jag räkna..). det blev grillat samt efterrätt. kanske kan hoppa maten i morrn? känner att jag borde ta en dusch. i sann gudmoderanda valde tilda att lägga en spya på min hals. jag sa frivilligt att jag kunde följa med till busfabriken någon dag, då jag var i karlstad när cissi ville ha dit mig sist. cissi sa att jag blev lärare till fel åldrar.

imorrn blire öl, det gillar vi. på fredag ska jag troligen(?) inte jobba då jag inte hört nåt än, men mycket väl spela minigolf och klippa av mig håret.

okej, senare berättade morfar att det är svårare att leda vatten till nyhem då det ligger högt...men ändå.


Kommentarer
Postat av: Harry

Sorry att jag förstörde din lediga dag :(

I owe you one!

2009-07-16 @ 00:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0