lidköpingsfôlk är bra fôlk

min egengjorda undersökning säger faktiskt det, att lidköpingsfôlk är bra fôlk. vi har raffi, inte minst. vi har anton. och vi har lovisa. dessutom har jag nog aldrig(?) ens varit i lidköping, vilket gör att jag är extra nöjd med resultatet av undersökningen.

idag på jobbet har jag:

  • klättrat på en stege halvvägs upp på en lastbil
  • pratat med fröken blå (några ester förstod inte riktigt våra pumpar och trodde de betalade med kort, trots att det på våra gula knappar står "cash", samt att det stod 0,00 i kortrutan.) billig benisn vare på statoil ja..
  • förklarat, på engelska, för en schweiziska att de hade grävt av en kabel i sthlm som gjorde att vi inte kunde ta några utländska (eller elektron-) kort. efter min förklaring (som jag nog var mest nöjd med idag), säger hon. "aaah, but i've got cash".
  • träffat världens (norges?) underbaraste karl! det språket kan jag bli kär i, alla dar i veckan.
  • sen har jag väl inte gjort så mycket mer?

på tal om norge. sofia, min kära vän och diskuskastare som ska till vm om en månad, berättade om hennes möte i våxnäshallen med andreas thorkildsen för några veckor sen. just då var hon väl inte en riktigt lika kär vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0