välkommen till tattarboden, 10:-/natt

det är ungefär så mycket vi tar för vårat nyöppnade bed&breakfast på parkeringen. annars brukar vi använda till våran utemarknad, men va fasiken - några extrakronor extra har väl aldrig skadat coopkassan?

mycket skumt på jobbet de senaste dagarna. igår skulle några nissar ta tv-apparater, smidigast gör man det genom att bara gå igenom kassorna utan att ens säga något. funkar gör det också dessvärre. tack för att inte jag satt i den kassan.

tillskillnad från polisbesöket som då följde under gårdagen kommer farbror blå's kompisar ambulansmännen och hälsade på idag. inte för att någon av våra anställda hade skadat säga utan för att en kunde mosat ett finger i bildörren. i samma bil satt en japan och väntade på denna kund vilket ledde till väldigt roliga missförstånd. vi trodde han började bli snurrig av blodbrist, hans japan satt lyckligt ovetande i bilen tills någon verkligen gick och tittade efter, och han fick följa med till vrinnevi istället.

en kund till mig idag köpte fel lambipapper. istället för 6 paket hushållspapper fick hon med sig 6 paket toapapper ut. såklart kom hon tillbaka och ville byta, vilket jag hjälpte henne med genom att ta en tur genom coopet då jag såg chansen att få sträcka ut min för tillfället sargade rygg. på vägen tillbaka talade hon om för mig hur dåligt hon tyckte coop hade blivit, men att hon nu fick träffa mig vilket gjorde att hon tog tillbaka skitsnacket. trevlig tant, frågade om mina barn å gre..eller jag mena såklart min utbildning och vart jag bodde.

idag jobbade jag med lisa, och lisa gillar när man är lite ironiskt bitterfittigt tjurig. jag skrev idag ett brev till mina kollegor i kundtjänst som jag inledde "mina kära kollegor", och därefter ett litet hopp om en rutinförändring kring vissa saker. jag avslutade, efter noga övervägande, med "snart slipper ni mig :) " det andra alternativet var "bitterfittan".

idag skrämde jag livet ur sofi genom att be henne öppna en dörr som var larmad. vad gör man inte för en minigolfseger i morrn?

sofi bjuder på en jävligt rolig skylt nere på leksaksavdelningen för övrigt. man kan nämligen köpa pysselpack.

tur man är så jävla duktig själv alltså. snart är ra tillbaka och tar ner mig på jorden igen. hoppas jag. verkligen.

förresten la jag till ett "tillsammans är vi starka" också. sådeså.

nu: grilli på ljumma. imorrn: minigolf(sseger), jobb och jenny. tackar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0