mejnigålf

söndagen den 2/8 gick alltså den årliga minigolfmatchen mellan   och  . domare för dagen var ny i sammanhanget, vilket senare kom att märkas tydligt(!), nämligen . utöver rolle(n) som domare fick han även ta på sig att agera paparazzifotograf, påhejjare, banskötare, hetsare, silverpilschaffis...


skulle väl säga som så att jag var stabil första och andra hålet, sedan tog nervositeten överhand och en tokkär böna hade klart överläge mot en bitterfitta som jag. skulle ocks säga att mitt största problem var två(?) sjuor, något som jag stabilt brukar hålla mig ifrån. ¨dock satte jag en spik på sista hålet och den var välkommen. och ensam. så bästa enskilda slag måste jag helt klart stått för.


nu kommer några tips att följa, tips till rolle som har lite att lära till nästa gång vi ska låta honom ställa upp...

•-          anlita en annan fotograf, du kan omöjligtvis hålla koll på både protokoll och kamera samtidigt...och den där bilden på himpafältet förstår jag fortfrande inte?

•-          ...vilket märktes tydligt då ett hål missades i protokollet och omspel av hålet kom på tal. lyckligtvis lyckades vi kringgå detta.

•-          därför bör du även skaffa glajjer, då det dröjde bra många hål innan du insåg det.

•-          införskaffa samtidigt även nödvändigheter såsom hårsnoddar, hårspännen, vattenflaskor....

•-          ja, varför fick vi ingen paus i år egentligen?

•-          glöm inte krattan. det var en del stenar av olika modell i vägen... (här väljer du själv om jag syftar på grusgångarna, det som faktiskt låg på banan, eller de som spelade framför)

•-          städa bilen va? halvätna gott&blandatbitar känns sådär taggande.

•-          listan kan komma att fyllas på allt eftersom...

men sist, men absolut inte minst, ett stort tack till dig hagge. det var trevligt att du ställde upp. och självklart, grattis böni till vinsten! 2-1 i matcher, nästa år kan du va ikapp!


lite matchbilder, som sig bör..

  ??  
   


skratta bör man, annars dör man. skratta gör man, ändå är man en bitterfitta.

nu satte han visst världsrekord igen. den där bolt asså.


Kommentarer
Postat av: Hagge

haha jag är mållös! ska ta till mig av kritiken, men jag kommer aldrig att anlita någon annan att fota! min livssträvan är att rättfärdigt erhålla något av följande smeknamn:

- multitaskarn

- oenkelspårarn

- simultanförmågarn

- mångsaksgörarnmedbravurarn

2009-08-22 @ 00:53:15
Postat av: Emma

Ser ut som en sport du borde satsa på Bönii ! kan vi inte ses snart ? :D

2009-08-24 @ 09:04:03
URL: http://robey.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0