ibland gör man rätt, ibland gör man fel. lev med det.

gick upp alldeles för tidigt för att vara ledig. bortsett från de dagar jag jobbat natt är det lätträknat hur många dagar jag sovit längre än 8. idag var jag redo för staketmålning på ljummavägen 8.15. klar lite mer än tre timmar senare. snyggt blevre. sen åkte mamman och jag till elgsjön där vi mötte upp engberg&co. johan var på sitt vanliga humör, dvs rastlös och rolig. badade också. två gånger. mamma påstod att det säkert var 23-24 grader i vattnet. faktum är att jag tror henne. johan berättade med två intressanta grejer om vänern som lät helt sjukt innan vi började räkna på det. om hela världens befolkning ställer sig på isen på vänern har man en hel kvadratmeter för sig själv. om alla däremot väntar tills det är sommar och istället badar på sin kvadratmeter stiger ytan. med hela tre cm. (obs! ironi). helt sjuka fakta om en så "liten" sjö.

men ja..det finns bara två i hela min värld som tänkas börja räkna på en sån sak. ola engberg. och johan engberg.

imorrn äre lördag vilket innebär dop. jag ska bli gudmor och min värsta mardröm är väl typ att tilda ska störtgrina (i och med att hon aldrig gjort det i min närvaro), eller lägga en härlig spya på min hals. möjligen också att nora (storasyster) missar hällandet och träffar hennes ansikte istället för huvud. det ska nog gå bra.

nu tycker jag det ska bli trevligt att börja skolan. för det är så, att jag längtar hem till värmland. det är nånting som inte riktigt stämmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0