Räggårdsviken

Igår/natt drack jag rosé och lyssnade på bra musik. Så bra musik att jag till och med ställde upp på å smakade på whiskey för andra gången i mitt liv. Allt hände på Verkstadsgatan, och när jag kom till rätt våning såg jag några bekanta skor och hörde en dammsugare. Det ledde till att jag fick äta bästa mosterns hallon- och rabarberpaj efter fotbollen.

Det ledde också till att jag fick åka nya caben idag. Den tog mig till Hammarö, Fiskvik, Räggårdsviken. Trivsamt. Mostern fick syn på en orm...och jag gillar inte ormar, men jag blev sjukt imponerad över hur duktig hon var. För bara några år sen hade det betytt att vi begett oss från den knallen ögonaböj. Idag betydde det att mostern hade full koll på ormfan. Innan det hade Johan högläsning ur en väldigt festlig bok. Efter det fick jag fika på mosterns mumsiga muffins. Eftermiddagen avslutades med glass på Timmys.

Nu har jag duschat och ska bege mig nedåt staden för lite samkväm med fina flickor och rosé.

Räggårdsviken förra sommaren:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0