Han läppjar på sitt glas, och Ramlösa blir vin.

Oj, vad jag fascineras av lärandet! När jag jobbade i fredags fick jag besök av far&dotter Eklund som köpte ostbågar. När Heidi fick syn på min namnskylt säger hon "det står a-n-n-a där". Nu är väl kanske inte just "Anna" något nytt namn för henne eftersom både hennes moster och jag heter det, men ändå. På midsommarafton kom hon ut och satte sig i mitt knä med ett häfte över Kroppkärrs ro, och började läsa vad t.ex. mina föreläsares barn heter. Svårigheten kom när det var en lärare som hette "Annica" vilket blev "Annisa" i Heidis ögon. Men det är sånt man får lära sig i skolan. Och faktum är att det är över ett år tills hon ska börja skolan.

Senare samma kväll var det inne en elev på jobbet. Jag vet att jag inte är färdig lärare men kan tycka att han fortfarande är min elev eftersom jag undervisar honom? Aja, skitsamma. En annan kund som var inne då, och som är inne rätt ofta annars också, frågade om det var en gammal dejt? Öh..nej. Efter det tyckte han att jag såg ung ut. Såklart frågade jag "hur ung"..och fick svaret "typ 30". Jag avslutade konversationen med "jag är 23 och killen som just var inne har inte ens fyllt 18".

Camilla på jobbet vill att jag ska skriva lite vad man inte får missa om man åker till Mexico...synd att jag missade allt när jag var där då, haha. Det ska jag göra med nöje.

Framöver finns numera lite planer, utöver den tiden jag ska spendera på Statoil eller på RV63 mellan Karlstad och Filipstad. 15/7 vankas Götagalan, då kommer mammi och mostra och de hit..det blir trevligt! 25/7 kommer Ullagulla hit och efter det följer jag med henne hem nån dag eller två, måste vara i Filipstad 29/7 18.15, men innan det så.. 3/8 åker jag till Ljungskile där det vankas lite brygghäng, Laxhäng, Smögenhäng och Turre- & Kjellahäng. v.33 åker jag och Jempa till Harö, vilket kanske får avslutas med Winnerbäckkonsert i Karlstad för min del. 4-5/9 är det släktträff någonstans i landet, förhoppningsvis i Hällestad så jag kan hänga lite hemma också. 31/8 börjar skolan och 24/9 skriver jag terminens första tenta. Yäyy! Ni som vet med er att ni ska träffa mig i sommar kan alltså rätta er efter detta!:)

Kommentarer
Postat av: Anna nr. 2

Eller så förskjuter du allt en dag och avslutar det hela på Winnerbäck i Oslo?

2010-07-07 @ 22:54:33
URL: http://hattifnattanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0