Oxhälja

Det är ett jävla tjat om "Oxhälja" överallt. Det ska tydligen vara Sveriges största marknad och Filipstads största happening varje år. Jag skrattar, nästa hånar, Oxhälja känner jag (dessutom låter det så roligt att säga det) och nu precis snackade de om Oxhäljamarken på det lokala vädret..hahaha! Helt otroligt roligt! Jag har fått frågan om jag inte ska dit, 3 gånger på två dagar... Jag är ju inte äkta värmlänning så jag åker hem till Östergötland! Ett annat år..kanske. Filipstad i mitt hjärta? Att "min" förening är med och arrangerar det hela gör det ju bara ännu roligare! Så på lördag har jag spelare som sitter och kränger tivolibiljetter på Skogsryd (inte en aning om vart det är?!), tänk er att tjäna pengar till laget på det sättet. Jag hade gillat! Bra klubb. Bra stad. Bra tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0