horisonten är nån annans konstruktion

Igår när Heidi kom hem från simskolan och jordgubbsplockningen var det första hon frågade mig om vi kunde gå på riktig fotboll, bara hon och jag. Utan Håkan. Och utan mamma och pappa. Så nu har jag lovat bort mig på en fotbollsmatch, det kan jag nog leva med. Jag tog rabarberpajen på pakethållarn och vinflaskan i cykelkorgen. Kom därifrån med en burk med jordgubbar, vilka satt fint på kvällskvisten. Var i Filipstad en sväng igår. Fick skjuts dagen till ära. Konstigt nog kände han Pelle. Krafitg ironi. Och konstigt nog bor han granne med Johan. Ännu mer ironi. Så nu vet jag vart Johan har flyttat hastigt och lustigt:) Tack för skjutsen jalle fall, hann i och med detta se lite friidrott ikväll!

Jag behövde knappt nämna post så skickade mamman ett kort! Och nästa vecka kommer hon hit, känns rätt gôtt dâ! Idag vare jobb igen, mina tre lediga dagar är till ändå. Har under dem sovit ungefär 70% av tiden, sett på Beverly Hills 5% av tiden, ätit nångång ibland, solat min blekfeta hy någongång när tillfälle getts.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0