En sorglig figur, som du aldrig riktigt mött

På Håkans och Ingvilds födelsedag i tisdags slog det mig hur mycket trevligare det är att träffas när någon föds än när någon dör. Och hur mycket min släkt betyder för mig.
1. Håkan, "tidningsbild" från 3-årsdagen 2. Ingvild, några timmar gammal

På tal om familjen Eklund och släkten. Häromdagen hade Emma läst Askungen för Heidi, varpå Heidi hade frågat vad en "ogift ungmö" är för något. Bästa svaret: "kusin Anna, hon är en ungdom och har ingen kille". Så sant som det är sagt. Heidi var dock inte helt tillfreds med svaret om att jag är en ungdom, så jag är bara lite ungdom. Jag och Askungen.

I onsdags fick jag ett kärt besök på jobbet i form av Elisabet och Sten! Oj, vad överraskad och glad jag blev!
Hade ni haft en kamera framme i högsta hugg hade ni dessutom haft en mindre smickrande bild på min haka..eller vänta nu, hakan hade inte varit med.
När jag inte är på Coop längre tycker jag allt ni kan bli mina Statoilstammisar istället!

När kom jag hem hade jag dessutom fått två vykort, ett från bönan och ett från Jenny! Vilken dag! Gissa vem jag fick vilket av? Haha!

Elisabet sa en sak som fick mig att reflektera över hur glad jag oftast är. Vilket också vår Menigosäljare uppmärksammade i måndags. Och som jag och Camilla reflekterade över en dag när vår mackleverans uteblev. För inte tusan hade jag någon anledning att börja härja på göteborgskan i deras kundtjänst bara för att de har inkompetenta chaufförer?

Och på tal om Camilla så genomförde hon och jag ett glasbyte häromveckan. Jag hittade ett par skitsnygga i hennes kök som hon fått av svärmor och hatade. Så jag bytte bort ett par ikeaglas. Skitnöjda är vi. Gôtt!
vs. 
Nu tänker ni att jag är dum som byter bort 5 glas mot 4. Men faktum är att det som var så bra var ju att vi hade slagit sönder ett varsitt innan bytet. Sen att jag slog sönder ett innan jag ens hade hunnit ifrån bytesplatsen är en annan sak. Tänker att ett jämnt antal är bättre än ett ojämnt. Lissom.

Lite bilder.

Mamma skickade mig ett vykort, gillart!
Jag åkte till Granmyrsgatan med en rabarber- och kardemummapaj. Jag kom därifrån med nyplockade jordgubbar. Och det var en rätt så vacker kväll.
Finspång tycks vara överallt. Men inte på Karlstadkartan 2010. Camilla och jag var och hämtade några på Turistbyrån att dela ut till kunderna (framgångsrecept a la Anna anno 2009 nämligen). De hade tyvärr inte fler än dessa att ge oss just då... Ungefär ett dygn senare hann jag bara hem från jobbet innan jag upplevde det värsta regnvädret nånsin. Resultat? Utan tv, internet och telefon i fem dagar. Eller vänta nu, internet och telefon är fortfarande inte tillbaka...
Gustav bjöd hem oss på drinkar. Camilla matchade sin med linnet. Å Astrid tyckte det var lite varmt.

Vi var på Götagalan/Karlstad GP. Tarzanligan, Linus T och Joni J var några andra som var där. Vädret på Herrhagen några timmar innan invigning var sådär. Men sola skiner i Kallsta när den ska. Dagen efter var vi på Hammarö och åt mosterns nybakta bullar och badade. På vägen hem avslutade vi med lunch på Café August och fika på Granmyrsgatan. Med några parkeringsböter i bagaget åkte Saaben till Finspång och jag till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0