Nu har jag träffat Ulrik

Ulrik är min nya kursledare. Riktigt festlig kille. Allra festligast var han när han tog i hand med oss som ska bli lärare, vi är bara tre. Eller förresten, ännu festligare än så var han när han tyckte att inte jag skulle ha någon praktik i höst, och gillade mina tankar om hur jag ville ha det om jag fick bestämma. Bra mig. Bra Ulrik.

Till råga på att det var första skoldagen idag, som jag visserligen längtat som en bäng till, vaknade jag med halsont, huvudvärk och befarad feber. Och det tillståndet är dessvärre inte förändrat.

Jag köpte nya höstskor på Monki. Väldigt trivsamma att gå i, och väldigt snygga, och väldiga Anniga om ni frågar mig. Ge mig en vinterjacka nu så kan snön komma. Jag mår fortfarande dåligt över att jag inte köpte den perfekta förra vintern, när jag faktiskt hittade den.

Igår fick jag reda på att en kvinna blivit verbalt hotad vid vår station. Måste undersöka saken närmare men troligen skedde det utanför. Min sportchef var i alla fall väldigt söt igår när han kom och frågade om det var jag. Men, så sa jag som det är..att det inte är nån som vågar hota mig. Hähä.

På lördag ska vi ha släktträff (eller kusinträff säger de?) i Fimpen. Ska bli trevligt. Undra om det är bordsplacering?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0