ytterligare en anekdot

min kursledare är i kenya. lite avundsjuk är jag. men som tur är har vi albrecht kvar att berätta anekdoter för oss. idag frågade han i alla fall om han redan berättat det, när han tänkte berätta en. med andra ord lyckades vi styra av honom.

idag spelade vi volleyboll. eller ja, vi trodde vi skulle spela volleyboll. istället fick vi träna fingerslag i en timme men ska jag vara ärlig (och det ska man ju) så behövde jag det. sen är väl lite av grejen med min utbildning att det egentligen inte spelar nån som helst roll om jag kan göra saker om jag sen inte kan lära ut det. det var dagens genomtänkta.

åter till volleybollen. albrecht är från tyskland och hade egentligen ingen favoritsport som liten. dock fascinerades han av volleyboll. han tyckte charmen var att hålla bollen i luften och liksom försöka trycka ner den i golvet på motståndarnas sida. tror faktiskt han var rätt duktig också. när albrecht gick på motsvarande vårt mellanstadie fick de två(!) nya mikasabollar till gympasalen. de fick en lektion i va man fick, och inte fick, göra med de nya volleybollarna och det var mer regler kring bollarna än själva spelet. albrecht blev väldigt imponerad. när han var ensam kvar i salen tog han en av bollarna (ja, inte snodde alltså) och smög in bakom en bomhållare(?), ni vet den där man sätter fast bommen i, och luktade på bollen. tyckte det luktade läder. sen SLICKADE albrecht på bollen. vad albrecht inte märkte var att wolfgang såg honom. han kallades "slickebollen" ända tills den dagen han flyttade. men jag tror han gillat.


efter skolan idag fick jag sällskap hem av emma. hon spelar match i skåre nu och orkade inte åka hem mellan. istället fick hon, i sann klasskamratsanda, följa med mig hem på lite potatismos.

imorrn äre återigen redskapsgymnastik. no big fan jag inte. men man kan inte älska allt. inte alla heller för den delen. snart äre helg och då kommer mamma!

här är albrecht när vi paddlar kanot i mattila. jag gillar honom. han har en sund människosyn och gillar mitt sätt att tänka. om det är på grund av hans människosyn eller att han gillar mig låter jag vara osagt. johan har ändå dejtat hans dotter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0