the day i met pölsa at konsum..

idag fick jag för mig att jag skulle köpa mig lite ägg till kvällsmaten så jag begav mig mot konsum. då det är ett väldigt litet konsum där det inte brukar vara mycket folk blev jag faktiskt lite förvånad när det stod nån och valde ägg, precis samtidigt som jag skulle göra det. mannen pratade i telefonen och hann tänka en snabb tanke om att hans röst var bekant. 1 sekund efter vänder han sig om.....och vem är det.....om inte....PÖLSA! på en ännu snabbare sekund kände jag hur jag fick ett lagom fånigt leende på läpparna, att han såg att jag tänkte "det är ju han" och började garva lite för mig själv. dessvärre pratade han i telefon hela besöket, hade gärna sagt nåt fyndigt till honom annars. jäla oflyt hela tiin. förresten valde han, precis som jag, de ekologiska äggen.


gjorde garanterat min dag. när jag kom hem fick jag dessutom se att självaste bult ska göra comeback i wic. jag kan inte påstå att jag är förvånad. sjukt kul, fôrshagapôjka är tebaka!

trots könskampen som just nu pågår i vår klass gick dagens klasskamp av stapeln. idrottslärarna(vi) slog idrottsvetarna(dom) i alla grenar; basket, innebandy och fotboll. tror till och med vi vann alla perioder och halvlekar också. undra om man kan önska sig i pris att de håller käften på föreläsningarna? i så fall gör jag det.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vaddå, äre nåt fel på idrottsvetare? ^o) :D

2009-12-15 @ 18:16:57
URL: http://mbergstroem.blogg.se/
Postat av: Hagge

haha med alla fördomar pålagda känns det ju logiskt med resultaten men lite ologiskt att det är ni som håller tyst på föreläsningarna.. det här vill jag att du utvecklar och analyserar lite anna.

2009-12-16 @ 08:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0