det här kommer att bli magiskt

igår var det skidskyttepremiär dagen till ära. som jag väntat och som jag längtat. äntligen fick jag lyssna till crulfbåge och kalles ljuvliga stämmor och äntligen dök andré pops upp i rutan igen. i helgen startar vinterstudion, känns bra. då vet man vad man gör i helgen..och nästa..och nästa.

får man kalla någon som är äldre för "skitunge"? och vart går gränsen för "äldre"? är det vad datumet i passet säger eller är det vad sinnet säger? det är ju nämligen så att andersjävlahagvall är äldre än mig på pappret, eller i alla fall enligt facebook och ida, men vissa tveksamheter råder kring hur det verkligen ligger till. till att börja med är ju faktiskt jag större än honom..eller ja, längre än honom får jag väl säga för mer muskler har han ju men det är inget konstigt då han är pojke och jag är flicka. det är också så att hans alkoholvanor liknar en artonårings bortsett från att han kan köpa spriten på systemet...men det kan ju jag med och har kunnat i snart tre år. igår gjorde han ett typiskt tonårsfel när han skrev "idé" istället för "ide", det är inte lätt att va liten. något som kan tala till min nackdel är väl att han är innehavare av ett körkort. dock är det ju så att han varit i usa och i kalifornien är han befann sig får man ta körkort vid 16 års ålder. eftersom han befann sig i usa typ 2007 måste ju detta betyda att han idag, två år senare, precis nått den där systemetåldern. beräknad ålder är härmed 20,3 år. med andra ord kan jag kalla honom "skitunge" precis hur mycket jag vill.

nu kanske ni undrar varför jag vill kalla nån för "skitunge" då det inte känns sådär jättesnart23-årsmoget. men låt mig återkomma när jag låtit honom känna på min löpvillighet i fifa, undrar vem som kallar vem för skitunge då jag...

trevligt att marra kostade på sig en kommentar, kan göra vem som helst glad och även mig. marra undrar om jag har sett molkomfilmen (reds anm. bröllopsfotografen) och då undrar jag, är tax en hund?
ja, marra. jag har sett bröllopsfotografen. det är ingen ny smala sussie men björn starrin är alltid björn starrin.

igår påminde anna mig om hur bra sunes jul är. för snart ett år sen åkte jag och bönan till indien. flyget gick väldigt tidigt och natten spenderades på arlandas alla nattöppna restauranger..eller så gjorde den inte det. i vilket fall som helst så tittade vi på sune jag hade bara några avsnitt kvar innan det var julafton hos familjen andersson. det kan nog faktiskt inte bli bättre än så. en natt på arlanda innan man ska gå på planet till goa spenderandes med min kära böna, för att senare spendera julen i indien och slippa det där jävla julbordet och istället äta potatismos till julmiddag, och dessutom ta ofrivillig springnota. nej, det kan nog inte bli bättre.

och på tal om bönan så kommer det utlysas en tävling kring att gästblogga på hennes fanblogg. ämnet kommer att vara frivilligt men det finns vissa ord som måste finnas med i inlägget. dessa är:
potatismos
rockmormor
vänsterfot
julklappsbyte
spotlight
och
midsommarstång
pris i tävlingen? självklart. det är dock hemligt tills vi vet hur många deltagare som vågar ställa upp.

idag ska jag (och många andra) försöka att inte bli irriterad(e) på föreläsningen. dock kan jag tyvärr inte påverka det själv. igår hade vi nämligen en underbar föreläsning kring skelett och leder, helt ärligt asså, där folk inte kan hålla käften och hellre pratar om färjestads match dagen innan. ni får gärna prata hur mycket ni vill, men kom inte och klaga på föreläsningarna eller säg att ni inte kan sen. och dessutom, gör det när vi andra slipper höra. trött blir jag. gött, då fick jag vara lite bitter idag med.

min mamma säger att man ska stå sig själv närmast. så det är vad jag ska försöka göra nu.

Kommentarer
Postat av: Hagge

haha det är noterat.. jobbar nu så har inte tid att skriva nåt bra.. dock kommer det, var så säker... :)

2009-12-03 @ 11:12:51
Postat av: perry

åååh, vad kul vi hade där på arlanda, dock jävligt hungriga när inget va öppet ;) kommer du ihåg dom där stackarna som vänta på nått plan som hela tiden vart försenat? heheh

2009-12-04 @ 13:55:03
Postat av: marra

jag kan gästblogga.

2009-12-06 @ 14:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0